3 zaken die typisch zijn aan jou en die je naar voren wilt brengen in je brand

Je hebt in het vorige deel uitgezocht wat jou uniek maakt als persoon. Dit heb je geplakt in het document Samenvatting: wie ben ik?. Nu is het de bedoeling dat je hieruit 3 zaken selecteert waar je consistent content rond kan en wilt plaatsen (direct en indirect bv. verwerkt in stories, posts met eigen verhalen, info over jezelf op je over mij pagina …).

Tips:

  • Maak het zo specifiek mogelijk. Schrijf dus niet ‘persoonlijke ontwikkeling’, maar bv. ‘meditatie en yoga’. Schrijf niet ‘beweging’, maar bv. ‘dans’. Hoe consistenter je specifieke aspecten uit je leven naar voren gaat brengen, hoe beter voor de herkenbaarheid van je merk.
  • Zorg dat het realistisch is om er vaak content over te delen. Iets als ‘reizen’ kan bv., maar dan wel als jij heel vaak reist en daar genoeg over kan delen. Dus niet als je 3 keer per jaar een reis maakt.
  • Vaak is er een overlap met je kernwaarden, zoals je merkt in mijn eigen voorbeeld hieronder.

Opdracht: Plak nu de 3 zaken die ik eventueel centraal wil zetten in mijn brand in het document 3 zaken die je eventueel centraal wil zetten in mijn brand. Als je er niet uitkomt, plak dan meer zaken in dit document. Later brainstormen we hier samen over.

Eigen voorbeeld:

  • Alles wat te maken heeft met de natuur: ik ga graag de natuur in. Daarom zijn veel van mijn foto’s bv. in de natuur genomen.
  • Een belangrijk onderdeel van mijn leven is sociaal contact met gelijkgestemden. Vrienden, familie, klanten zijn vaak een soort van vrienden … (= overlap met mijn kernwaarde verbinding). Daarom deel ik bv. vaak stories van mijn uitjes met vrienden en familie, gesprekken met leuke klanten, verhalen van leuke mensen die ik op netwerkevents ontmoet …
  • Ik ben een foodie: koken, cafés en restaurants vind ik dus geweldig (= overlap met mijn kernwaarde gelukkig zijn, want ik dit betekent ook dat ik een echte levensgenieter ben).
Scroll naar boven