Het perfecte Instagram-profiel: hoe zit dat in elkaar?

Een Instagram-profiel met sterke content en visuals is heel belangrijk. Waarom?

  • Volledigheid van je profiel: een volledig ingevuld profiel waarin duidelijk staat wat je doet, wat het oplevert, voor wie etc. wordt hoger gerangschikt in zoekresultaten en aanbevelingen. Zorg er daarom voor dat je alle secties van je profiel hebt ingevuld met up-to-date informatie.
  • Meer leads en klanten: als je een goed ingevuld profiel hebt, heb je meer kans dat wie op je profiel belang ook een lead of klant wordt.

Bekijkt iemand je Instagram-profiel? Er is nu meer kans dat jouw volgende post op de tijdlijn van die persoon komt, omwille van het aspect personalisatie waar we het eerder over hadden. Daarom is het belangrijk dat je zorgt dat zoveel mogelijk mensen naar je profiel doorklikken, wat je kan doen door een goede gebruikersnaam en profielfoto. Verwerk in je gebruikersnaam best iets over je aanbod. Bij mij zit er bv. de term ‘personal branding’ in.

Wat moet er verder allemaal op je profiel komen? In deze checklist vind je de verschillende onderdelen en de best practices die daarbij horen. Hier gaan we later mee aan de slag, maar bekijk het al eens rustig.

Scroll naar boven