In dit filmpje leg ik uit hoe Facebook werkt. Je leert de basisprincipes: welke stappen moet je doorlopen om leads en klanten te halen uit Facebook en hoe werkt het algoritme?
Opdracht: kies twee zaken om deze week te doen, rekening houdend met wat je nu weet over het algoritme. Voorbeelden:
Ga eens live op Facebook. Kondig dit op voorhand aan en deel bv. tips.
Maak de captions voor je volgende posts drastische korter.
Maak zowel een bedrijfsprofiel als een privéprofiel aan (eventueel een apart privéprofiel voor je bedrijf, als je liever niet met je eigen profiel werkt voor je bedrijf).
Stuur vriendschapsverzoeken naar een 20tal nieuwe mensen die concurrenten of potentiële klanten zijn (bv. die je vindt in Facebook-groepen).
Vraag als CTA om je volgende post af te sluiten om een relevante mening in een open vraag i.p.v. ‘like de post’ of ‘reageer in de comments’ (wegens engagement bait).
Blokkeer deze week een halfuurtje in je agenda om posts van je doelgroep en concurrenten te lezen, erop te reageren en er in DM een gesprek mee aan te gaan.
Word alvast lid van een drietal relevante Facebook-groepen.
Reageer op oproepen en vragen in enkele Facebook-groepen
…
We bespreken dit verder in de volgende sessie.
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.