In dit filmpje leg ik de basisprincipes van Instagram uit: de 4 stappen die je moet doorlopen om leads en klanten te halen uit Instagram én hoe het algoritme werkt.
Opdracht: Probeer nu alvast 2 ‘trucjes’ uit om het algoritme te plezieren. Voorbeelden:
Een leuke Reel maken
Je captions voor je volgende posts drastisch korter maken
Een story maken voor engagement, bv. met een poll die iets te maken heeft met je personal brand bv. je aanbod, missie, doelgroep …
Als CTA om je volgende post af te sluiten vragen om een relevante mening in een open vraag i.p.v. ‘like de post’ of ‘reageer in de comments’ (wegens engagement bait)
Deze week een halfuurtje blokkeren in je agenda om posts van je doelgroep en concurrenten te lezen, erop te reageren en er in DM een gesprek mee aan te gaan
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.