Je belangrijkste overtuigingen en visies (3 min. 33 sec.)

Wat zijn zaken waar je rotsvast in gelooft over jouw branche, doelgroep, aanbod …? In dit filmpje geef ik wat meer uitleg bij dit onderdeel.

Eigen voorbeeld, mijn belangrijkste visies en overtuigingen:

  • Marketingmoetes, daar geloof ik niet in, enkel marketing die echt bij je past zal werken (= ook een USP)
  • Aantrekken i.p.v. duwen en trekken, want wat je uitstraalt, trek je aan (law of attraction)
  • Geen huis zonder funderingen: eerst je basis fixen, dan de rest bouwen (= kernboodschap)
  • Social media is een optie, geen must
  • Flexibiliteit is belangrijk, als ondernemer en in wat ik zelf aanbied bv. je kan met mij ook ad hoc werken, niet enkel via trajecten (= ook een USP)
  • Authenticiteit is essentieel in marketing (= kernwaarde van mij)

Opdracht: Schrijf in het document Mijn visies en overtuigingen minstens 5 overtuigingen neer. Later brainstormen we samen over wat nu juist jouw belangrijkste visies en overtuigingen zijn, die echt uniek zijn voor/aan jou. Bekijk hiervoor eventueel opnieuw je USP’s, kernwaarden en kernboodschap, want er kan overlap zijn met deze fundamenten.

Scroll naar boven